Wednesday, February 16, 2011

Dear Princess Islam D-3-10....



السلام عليكم 
 بسم الله الرحمن الرحيم



Alhamdulillah...16/2/2011...hari ni dah habis exam...merdeka!!!! ^_^
Budak first year BAR paling awal habis, yiiiii...habis sekali dengan Hasnah ^_^
Wan, Siti Balqis, Umi Balqis, Ain, Aisyah pun dah selesai...cuma tinggal 4 maharat je lagi...maan najah!
Tinggal lah lagi budak ECONS, Ela, Fana, Farah, Kila.....budak HS, Qoie, Anis dan Mizah....budak BEN Yah, Tengku dan Fiqah...



Esok Ibu dengan Abah mari ambik....tak tahu sebenarnya perasaan apa...gembira sangat nak balik rumah tapi dalam masa yang sama, b2 sebenarnya sedih sangat nak tinggal dorm.....*dah mari sebak.....*
Tadi, masa makan berjemaah, makan ramai2 seusai exam, entah macam mana terimbas kembali nostalgia kita masa mula-mula kenal, masa mula-mula masuk D-3-10. Lucu, kelakar bila teringat kembali. Sedih pun ada...emm..




Ingat lagi, yang mula2 sekali b2 kenal adalah Anis....^_^. Umi Balqis, b2 dah pernah jumpa masa dekat UIA PJ tapi yang lain tak pernah nampak lagi. Yang mula2 b2 tegur adalah Wan..^_^. Yang lain b2 dah tak ingat.
Awal2 masuk UIA Nilai, Ela cerita Kila menangis teringat keluarga. Qoie, Ela dan Siti Balqis siap jalan2 pergi blok B. Wan dan Ain rancak berbicara, sebab dah sebilik dekat PJ kan ^_^. Hasnah dengan laptopnya. Tengku pula..Ya Allah, senyapnya budak ni...susah betul nak tengok dia bercakap, tapi itu dulu =). Kan, Tengku? hehehehehehe *geletek2* ^_^
Tak sangka macam tu ye kita dulu sebelum kenal... b2 malu! *tutup muka* (haha) ^_^. 




Princess Islam..... BAR!



~ UMI BALQIS ~
Pertama sekali, semestinya nak cerita pasal kakak kita ni. Umi...........! ^_^ Umi seorang yang penuh bertanggungjawab, betul-betul macam seorang ibu. Terima kasih Umi, banyak kongsi ilmu dengan b2. Umi memang banyak petua. Bila la kakak kita yang seorang ni nak kahwin ye....adik2 tunggu Umi dulu ni, haha. Umi matang tapi dalam masa yg sama mcm budak2 juga, mcm adik2 ni ha, comel! ^_^ Ya Allah, rahmatilah sahabat solehah ini, Ameen....b2 sayang sangat Umi...*peluk*


 ~ HASNAH ~
Ustazah ~~ budak kecik! ^_^ Hasnah sedap~! Selalu je kongsi cerita dengan b2, b2 sangat2 hargai. Dah cerita dia tu bukannya pendek2, panjang2, lepas tu 'rumah' kita juga jadi mangsa ye ^_^ (baik, rumah b2 sedap...wek~ ^_^). Terima kasih ye jaga b2 masa b2 pening hari tu. Baik sangat dia. Picit kepala b2 berturut-turut. b2 rasa terharu sangat. b2 sayang sangat Hasnah. Memang b2 takkan lupa kenangan kita setiap kali exam, pegang buku sampai ke dewan exam sambil jalan beriringan, selalu macam tu. Orang lain relak je, xdenye mcm kita, haha. ^_^ Hasnah, kuat ye! Ya Allah, rahmatilah sahabat solehah ini, Ameen.....b2 syg sangat Hasnah....*peluk*



Princess Islam....IRK



~ SITI BALQIS ~
Budak Terengganu juga cuma tinggal dekat Kuala Selangor...^_^ seorang sahabat yang tenang dan lembut. Terima kasih banyak kongsi ilmu dengan b2, kongsi cerita dengan b2...dan juga terima kasih galok2 dan gelenyar pun dengan b2, haha. Balqis sangat mengambil berat hal pelajaran....suka berkongsi pendapat dan pandangan dengan Balqis tentang satu2 perkara. Balqis juga seorang caring, suka ambil berat. Ya Allah, rahmatilah sahabat solehah ini...Ameen...b2 sayang sangat Balqis...*peluk*




~ WAN ~
Wan, seorang sahabat yang penuh semangat dalam diri ^_^ Kalau xdk Wan, dorm meriah...tapi kalau ada Wan, dorm lagi meriah. b2 pasti akan merindui aksi excited Wan bercerita sambil gerak2 tangan. Wan mengetahui segalanya tentang b2....=). Seorang sahabat yang caring...baik..b2 akan cuba suka makan ubat lepas ni...b2 akan tetap sokong Wan dalam apa jua yang Wan lakukan, Insya-Allah. Wan kena percaya Allah sentiasa ada dengan Wan, b2 akan terus berada di belakang Wan, menyokong perjuanganmu sahabat...Ya Allah, rahmatilah sahabat solehah ini...Ameen...b2 sayang sangat Wan....*peluk*



~ AIN ~
Kalau dengan Ain ni, buka cerita pasal kahwin sokmo, haha. Muka Ain je, b2 ingat Saat Lafaz Sakinah =P ( ait, gatal eh budak ni, sape ajar, haha). Ain suka bluetooth lagu dengan b2 kan, lepas tu b2 pula bluetooth Ain punye, habis b2 terlekat kejap dengan lagu Dadali tu. Rajin sangat budak ni study, sampai lewat2 malam. Trademark Ain, selalu pergi kelas awal2. Senang b2 hari2 kalau nak tahu b2 lewat ke tak lagi, nampak Ain siap2 tu awal lagi la tu, haha. Ain jaga ye hati Ain baik2...bagi kepada yang berhak...nanti Insya-Allah akan sampai masanya...=). Ya Allah, rahmatilah sahabat solehah ini...Ameen...b2 sayang sangat Ain...*peluk*


 
~ AISYAH ~
Aisyah, cerianya dia hari2.....manis Aisyah ni ^_^ tak pernah pun nampak Aisyah sedih2, muram2, ketawa je kerjanya, haha. Pandai buat lawak...satu geng dengan Yah. Aisyah budak bijak...Aisyah ni kadang2 bila bercakap dah macam Ustazah betul dah, penuh kata2. Kalau dia ketawa, dia ketawa betul2, kadang2 kita jadi ketawa tengok dia ketawa, haha ^_^. Aisyah, kekalkan sikap Aisyah yang relak sebelum pergi kelas, lepas tu b2 suka tengok gelagat Ain dengan Aisyah, haha. Aisyah, tudung putih ^_^...Ya Allah, rahmatilah sahabat solehah ini...Ameen....b2 syg sgt Aisyah....*peluk*



Princess Islam....ECONS!



~ ELA ~
b2 takkan lupa budak comel dan baik ni. Hai jiran atas~ haha ^_^. Ela sangat caring, nampak je b2 pening ke, terus tanya ye. Sanggup luang masa picit b2 walaupun esok ada kuiz, terima kasih ye Ela. Suka kongsi cerita. Budaknya lembut sangat, sopan je. Memang syg la Ela ni! Nampak kecik, tapi bertanggungjawab, anak sulung kan...anak sulung memang bertanggungjawab kan Ela ^_~ seorang budak yang rajin dan bijak..Oh ye Ela, terima kasih kerana membuatkan b2 jadi semakin tinggi, haha. Ela ni kelakar la...^_^ Ela, ada masa kita cakap bahasa Thailand sama2 ye, haha. Ya Allah, rahmatilah sahabat solehah ini...Ameen....b2 syg sgt Ela...*peluk*



~ FARAH ~
Farah...!! Baik, budak ni dah cukup pakej, nanti2 masa b2 tengah cuti, cepat2lah hantar kad...ha, kad apa? kad..*tuuutt*..haha. Farah budak yang bijak dan rajin. Kalau bercakap penuh semangat dan teratur. Ha, Farah ni 'vacuum dorm'...ish, ok la nama tu, suka sangat sapu dorm, memang bersih la dorm, haha. Kadang2 suka kacau orang, tapi kacauan dia tak ekstrem pun, dia kacau orang, dia yang kene kacau balik, haha...memang nak kene budak ni... ^_^ Ya Allah, rahmatilah sahabat solehah ini...Ameen...b2 syg sgt Farah....*peluk*



~ KILA ~
Kila ^_^ sayang dia! Kila caring sangat, suka tanya khabar orang. Walaupun suka buat bising dalam dorm (haha) tapi bising dia menghiburkan. Sunyi la dorm tanpa suara Kila. Kila suka kemas barang orang kan, kalau nampak berselerak je sikit, mesti dia tolong kemas. Terima kasih ye Kila =). b2 sayang Mak Kila! b2 dah anggap Mak Kila mcm mak b2 sendiri,boleh kan? Mak Kila sporting sangat! mcm anak dia. ^_^ Ait, kekgi2 kalau terpandu kereta tu ke Trgn, angkut la b2 ke Melaka. Kila seorang yang kuat dan tabah, jangan lupa doa buat arwah Ayah ye...Ya Allah, rahmatilah sahabat solehah ini, Ameen.....b2 sayang sangat Kila...*peluk*



~ FANA ~
Fana yang manis~~ ^_^ Ni lagi sorang suka mengusik, satu kepala dengan Anis, molek dah tu katil sebelah2, bukan setakat sebelah2, bercantum agi, haha. Fana sangat pandai menghargai sahabat2....jiwa dia penuh kasih syg terhadap sahabat..itu yang b2 nampak dan rasa..=). Terima kasih ye selalu dengan rela hati bagi b2 duduk on9 atas katil Fana...hajat b2 mula nak on9 je...kalau terbaring2, tertidur2 tu, Fana halalkan sekali ye, haha ^_^ Ya Allah, rahmatilah sahabat solehah ini..Ameen....b2 sayang sangat Fana...*peluk*




Princess Islam....HS!



~ QOIE ~
Qoie......!! mula2, b2 nak suka dulu (haha ^_^) Qoie best! Kalau nak gila2, gila2 dengan Qoie....kalau nak ngarut2, pun dgn Qoie, haha. Qoie, seorang ceria dan gembira sentiasa, nampak macam xdk masalah tapi sebenarnya Qoie pandai dalam menyembunyikan masalah, xnak orang lain tahu =). Qoie pandai masak! pandai sangat, b2 nak pandai masak mcm Qoie, ajar b2 ye ^_^. xpelah Qoie, kalau x dapat jadi chef betul2 pun, Qoie jadilah chef untuk keluarga sekarang....dan... 'keluarga Qoie',ehem. b2 dah boleh nampak gaya ibu dalam diri Qoie, tandanya x lama dah tu (uhuk4). Ajar b2 psikologi....sebab kekgi mudah b2 nak psycho orang, mula2 b2 akan buat dkt Qoie dulu. Ya Allah, rahmatilah sahabat solehah ini..Ameen..b2 sayang sangat Qoie....*peluk*  


~ ANIS ~
Anis nakal! ^_^ suka sangat usik b2 dengan ayat2 sedih. b2 tak sedih la, b2 dah semakin tabah, cekal dan kuat serta bersemangat sekarang, haha ^_^ *geletek Anis*. Padahal dia tu yang sensitif, budak manja...=P. Kekgi2 kan mesti Anis teringat b2 kan, masa tengah jawab exam tu mesti teringat b2 kan, paper exam tu mesti terbayang muka b2 je kan, b2 akan jadikan hidup Anis tak tenang...haha. Anis seorang yang sukakan kebaikan, sangat menghargai kawan2 dia....Ya Allah, rahmatilah sahabat solehah ini, Ameen....b2 sayang sangat Anis....*peluk*



~ MIZAH ~
Mizah seorang yang teliti dan pengemas. Terima kasih ye Mizah, selalu pinjamkan b2 tempat duduk Mizah setiap kali b2 nak on9. suka sangat usik dia ^_^ Mizah ni pun seorang yang senyap, senyum je kejenye....kalau dengar orang cerita, penuh khusyuk dia dengar, lepas tu orang ketawa, dia pun ketawa, haha. Selalu bawa makanan, ye la orang dekat, lagi satu muka dia je yang balik tiap2 minggu..^_^ Ya Allah, rahmatilah sahabat solehah ini, Ameen...b2 sayang sgt Mizah...*peluk*



Princess Islam....BEN!



~ YAH ~
Yah~~!!!! ^_^ budak comel dan kelakar....haha. Yah selalu satu pendapat dengan b2, terima kasih ye Yah, berkongsi cerita dan rasa dengan b2. b2 dah anggap Yah macam cucu sendiri, Yah pun dah anggap b2 mcm nenda sendiri kan? haha. You're really my sunshine....^_^ Yah kene tabah dengan apa Yah lalui sekarang, Yah nakkan kebaikan, Insya-Allah, Allah pasti tunjuk jalan. Kalau ada apa2, b2 sentiasa ada untuk Yah. Ya Allah, rahmatilah sahabat solehah ini...Ameen....b2 sayang sangat Yah...*peluk*



~ FIQAH ~
Fiqah, budak yang sangat kuat study, selalu ada discussion, bagus dia. b2 masih ingat, ada satu malam b2 on9 lewat sangat sampai bilik dikunci, haha. Fiqah yang tolong bukak. Ada satu malam yang lain, Fiqah pula on9 lewat, pintu bilik dikunci. Fiqah miscall b2 pula, haha, kelakar ^_^. Fiqah, orang yang paling rajin jerang air, mesti penuh je air. Terima kasih ye Fiqah.....Ya Allah, rahmatilah sahabat solehah ini...Ameen...b2 sayang sangat Fiqah...*peluk*



~ TENGKU ~
Banyak kalau nak cerita pasal Tengku ni. Gadis tinggi lampai, seorang gadis pemalu. Ha, perempuan Melayu terakhir ^_^. Tak sangka Tengku pun suka muzik mcm b2. Kalau b2 tengok, Tengku la ada banyak persamaan dengan b2 dari segi minat atau perwatakan,(cuma satu je, jgn takut kahwin, haha...tengok2 dia yang first sekali...) x duga pula, Tengku pun suka khat. Kenal lama2 Tengku ni, rupanya 2X5 je...nakal dan kelakar  ^_^...jiran sebelah katil dan meja yang baik! b2 masih ingat sewaktu b2 pening, Tengku picit sampai b2 tertidur...terharu sangat. Tengku suka sangat bagi b2 surat2 kan, b2 akan simpan pensel strawberi warna merah tu baik2, dengan surat2 Tengku sekali =). b2 akan ingat perkongsian cerita dengan Tengku. Ya Allah, rahmatilah sahabat solehah ini, Ameen.. b2 sayang sangat Tengku......*peluk*



Credit to Hasnah...keje2 mengedit ni kerja bdk kecik ni la...^_^ muah!






Dah 2 semester kita bersama, ranjau onak duri dah kita tempuh bersama....kenangan manis dah kita lalui bersama. Nanti, masuk tahun 2, b2 tak tahu dapat duduk sebilik ke tak...doa2 ye...b2 tak akan pernah lupa semua kenangan kita, pahit dan manis...dua2nya kenangan indah dalam hidup b2. Ini kali pertama b2 tinggal dekat asrama,dan ini lah doormmate b2 yang pertama dan inilah kali pertama b2 rasa ukhuwah tu kuat sangat! Paha kiri dicubit, paha kanan terasa sakit. Tak hairan lah Wan kata ada yang cemburu dengan D-3-10, cemburu dengan ukhuwah D-3-10, biar kita bagi contoh yang baik...bila fikir2, selalu je orang beza2kan...budak BAR dan IRK tawaduk dan senyap....budak ECONS, HS, BEN dan lain jenis riuh....kita dah buktikan antara kita tiada jurang...kita semua sama melainkan taqwa kepada Allah, course bukan pembeza, kita semua bersaudara, dah macam adik-beradik....b2 bangga sgt kenal sahabat2 D-3-10 semua....b2 akan ingat aktiviti2 kita bersama2....solat sama2, makan sama2, tidur pun...sama2? ketawa sama2, nangis sama2...^_^ indahnya semua tu!



b2 minta maaf sangat2 kalau ada salah dan silap...untuk sem 2, b2 pegang amanah jaga 'anak2 buah'...b2 tahu b2 tak layak, b2 banyak kekurangan, maafkan b2 ye...setakat ni je kemampuan b2, terima kasih terima b2 seadanya. b2 minta maaf kalau b2 ada bergurau tak kira masa dan tempat, ada terkecik hati tanpa sengaja, minta maaf kalau banyak menyusahkan. Halalkan semuanya ye....b2 tak tahu dah nak cakap mcm mana lagi, tapi b2 sayang sgt4 D-3-10...Allah je tahu apa yang b2 rasa... Jaga diri baik2, yang penting jaga solat sentiasa...tu lah yang dapat jaga diri kita sebenarnya. Buat perkara yang Allah suruh, yang pelik2 jangan buat. Kalau nak buat sesuatu, yang penting jaga niat kita. Buat yang masih dalam exam, buat yang terbaik, usaha terbaik, doa dan tawakal...bittaufiq wannajah! b2 cuma pinta satu...jangan lupa b2...walaupun dah masuk Gombak nanti, terus contact....b2 pasti simpan kemas kenangan indah kita di dalam hati......*peluk semua*


Baik...b2 akan tahan sikit air mata ni....Qoie cakap air mata b2 mcm air paip...b2 kurangkan sikit jadi mcm air hujan...haha...nak buat macam mana...b2 ni terlebih feeling....lagi2 kalau psl sahabat....
Doakan b2 ye...doakan b2 cepat dapat jodoh....tu yang pertama..(?)....haha ^_^ xdela...doakan b2 berjaya di dunia dan di akhirat.... doakan agar segala urusan b2 dipermudahkan Allah....
b2 perlu doa sahabat2 semua...




Kita bukan hanya kawan di dunia...tapi sahabat hingga ke pintu syurga....Insya-Allah, Ameen...




Panjang umur...dengan keizinan-Nya..Insya-Allah, kita akan berjumpa lagi...





19 comments:

ANIS NAJWA said...

bitu :( bru 15 min bitu gerak dari nilai ni. sedih sgt bace this post. hmm. terima kasih sgt sgt bitu && mintak maaf jugak. sama sama mintak halal ye bitu

Anonymous said...

bi2...:( air mate qoie dh jd mcm air mate bi2 dh,,,,
nnt spe nk picit kple qoie,spe nk gurau ngan qoie,spe nk ngarut2 ngan qoie?qoie mntk maaf klu qoie ade buat silap ngan bi2...terima kasih bnyk2 sbb bi2 dh bnyk tlg qoie,jge qoie...
kerongsang 2 qoie nk simpan elok2..xnk gune pon.org laen nk pegang pon qoie xnk bg..qoie syg sgt2 kat bi2..nnt short sem,qoie xtau la mcm mne ble bi2 xde...
terime kasih bi2..syg bi2...

Anonymous said...

bi2.....xemboh kwn bi2...bi2 pergi dulu ktka (ct)balqis perlukan bi2...sedih sgt2...bi2 pandai picit kepala...lps nie sape nak picit pale balqis...huhuhu....bi2 baru gi beberapa jam...dah terasa nak gi bilik sana cari bi2...tp,bi2 xder...sedih sgt2...balqis xtaw mcm mana nak tahan 3 bulan tanpa bi2...ngan sape balqis nak cite2 pasal *something*...bi2...walau ape pon,,balqis akan simpan dlm hati kenangan ngan bi2....sayang bitu...plz accept my flying kiss....sayang IBU... ^^...tabahkan hati...balqis xtaw kenapa skrg balqis sensitif mcm bitu plop...hehe..

Anonymous said...

bitu satu lagi...balqis dah jumpa lagu yg bitu nak tu wahai kekasih(kau segalanya) by nazrey johari)....bitu leh download via 4shared...

khusus utk bi2...syg dan BIG HUG utk bitu

ANIS NAJWA said...

alaa, semua tiru anis nak cmnt kat sini. hehe :D musyrifah tak amik outing card! terbaik lahh :p

Syauqatul Wardah said...

<><> Anis <3 <><>

Anis...b2 sedih...=((
Alhamdulillah, b2 sampai rumah dkt Isyak semalam (17/2), (16/2) tidur dkt kg Abah dkt Perak...ni baru on9, tau x spjg perjalanan, b2 asyik teringat D-3-10 je...duk seat blkg, layan perasaan sorg2, haha...

b2 pun nak ucap terima kasih byk2 dkt Anis, b2 suka duduk atas katil Anis ^_^
b2 pun nak minta maaf kalau ada salah silap ye, halalkan semuanye ye Anis..

b2 pasti rindu usikan2 Anis terutama sebelum b2 balik, nakal!
b2 pun pasti rindu org yg selalu solat dkt tempat b2, Ela dan Tengku...yang selalu masuk bilik D-3-10 (a) pagi2 lepas solat Subuh...syg sgt Anis...*peluk*



<><> Qoie <3 <><>

Qoie.....:(( sedihnya baca Qoie tulis ni...sedih sgt..

haha, Qoie ni sedih2 pun sempat je wat lawak, air mata Qoie pun dah jadi mcm air paip gak ke ^_^
( ='( )
b2 akan ingat aksi gila2 kita spjg sem...Qoie mmg best
Qoie, b2 pun nak ucap terima kasih sgt2 sudi terima b2 sbgai sahabat..b2 pun nak minta maaf kalau ada buat salah dgn Qoie ye..

tisu yg Qoie bagi betul2 sblm b2 balik tu, b2 xmboh guna, b2 nak simpan. haha, wat lawak lagi bdk ni. Kalau xmboh guna kerongsang tu b2 blh terima agi, pegang pun xmboh bagi juga...Qoie2...^_^

b2 pun syg sgt2 Qoie...lamanya kita boleh jumpa lagi kan, b2 pasti rindu kenangan dgn Qoie..Qoie jaga diri baik2, short sem nanti lagi ramai yg bersama2 Qoie..ramai lagi yg boleh jg Qoie..

syg sgt2 dkt Qoie...*peluk*



<><> Siti Balqis <3 <><>

baca yg Anis dgn Qoie ni pun dah sebak sgt2...
ni tambah yg Balqis punya...dah...sedih sgt2...
xleh baca ayat Balqis...sedih sgt2...x terkata..=(( =(( =((

Balqis, terima kasih ye jaga b2 sepanjang 2 sem kita bersama...picit kepala sama2..kongsi2 cerita sama2...kongsi ilmu sama2...jalan2 pergi cari ilmu sama2...

Terima kasih sgt2 ajar b2 mcm mana nak jadi musyrifah yg baik...b2 xmampu jadi musyrifah sebaik Balqis mcm sem 1...terima kasih ajar b2 utk semakin tenang... b2 ni kan jenis kelam kabut ^_^

Ramai yg bersama2 Balqis selama 3 bulan nanti...b2 minta maaf ye kalau ada buat silap ye sahabat..
syg sgt2 Balqis, dah dpt dah flying kiss tu, b2 hantar balik ni...^_^ syg ANAK ibu ni...mestilah, anak kan ikut mak, sbb tu dah jadi mudah sensitif mcm mak, hehe..

p/s: terima kasih sgt2 cari lagu tu! Dah download dah...sedih sgt lagu ni, Balqis...

Balqis....*peluk*

Syauqatul Wardah said...

<><> Anis <><>

haha, Anis ni! *geletek2*

Umi ada bagi b2 mesej, ckp b2 x ambik outing card...ingatkan Umi nak main2...rupa-rupanya Umi cakap betul2...haha

bahagia je musyrifah cabut lari balik rumah tinggal outing card...=P =P

b2 minta maaf sgt2 ye dkt semua...Farah dah ingatkan b2 aritu, b2 xingat nak tanya Ustazah perlu ambik ke x outing card, sbb cuti kan lama sgt...mcm xpyh ambik je. Lps tu b2 xingat...dah excited dgn abis exam, Ibu dgn Abah pun ada dkt sebelah blok je (haha) abis semua lupa...terima kasih sgt2 dkt Wan tolong ambik..minta maaf ye cucu2...^_^ ha, hiduplah hang tanpa nenda...haha


Terima kasih juga tolong angkat brg2 b2 aritu ye..mmg b2 rasa mcm selamat sangat, bodyguard depan blkg kanan kiri, haha...b2 ni sedap je jln x bawa mende2, ...rasa bersalah sgt, maaf ye...


jaga diri baik2....gudluck exam buat yg masih berperang dgn buku! nanti semua dah cuti, contact ye semua...*peluk semua*

Anonymous said...

ya allah.. mcm manalah umi sorang je yg semangat pkai matrik kad.. klakar lah....

Syauqatul Wardah said...

<><> Sape ni ea...^_^ <><>

nampak je dia ye...
Umi kan..^_^ mmg sokmo pakai matric card kalau keluar, Umi suka berjaga2...

Anonymous said...

eh,ank spe yg nme qoie 2?
comelnye die..
ha3...
qoie pon syg bi2...
syg sgt2..
nnt klu de mse,qoie gi rmh bi2 ngan tirah..
kte tukar..
bi2 gi rmh qoie,qoie gi rmh bi2...
ha3..:DD

Syauqatul Wardah said...

ha'ah la...budak yang nama Qoie tu mmg comel tapi b2 tgk bdk yg dpn budak nama Qila tu lagi comel..bukan setakat comel, nampak baik,bertanggungjawab,berdedikasi,berwawasan dan sifat2 mahmudah yg lain...(haha ^_^ =P )(habiss....sume dh nak perasan..haha)


b2 pun syg sgt2 Qoie ^_^
Qoie mmg best!
kita dh bincang dh kan aritu..Qoie gi rumah b2...b2 gi rumah Qoie...biar mak kita tukar anak skali..haha

tapi, biar b2 mahir bwk kete dulu, kita kan dh janji nk race *smiley pakai spek*

Qoie, baru tadi Wan ckp dkt b2, ade budak tu, dia jatuh tangga..
ha tu la, buas sgt, sape suruh...
( ok x lagi kaki tu? terseliuh ea...semua risaukan Qoie tau :((..lps Kila, Qoie pula..kesian dia..)

dah tu, kaki sakit, macam mana kita nk race, mcm mana Qoie nk dtg rumah b2..
b2 tunggu Qoie tau x, kate nk dtg rumah b2 tgk b2 kahwin...
tapi awat x sampai2 ni.. ^_^



p/s: ya Allah, rindunye Qoie....rindu yg lain2 juga..:((

Qoie, true friends is the one who sits next to you without talking, who makes you feel comfortable.Qoie..you'are one of them :)...rindu sgt Qoie, rindu sgt lawak Qoie...rindu sgt2...=(( =((

b2 doakan kaki Qoie sembuh..xsuke tgk Qoie sakit2 mcm ni...:(( sabar ye, ni ujian sikit drpd-Nya, aritu kan Qoie dh jaga Kila demam, suap2 ea..amboi,romantik ^_^ skrg Qoie pula diuji...syakillah ya sodiqati...*peluk*
*dah..sebak dah ni...kalau ckp dgn Qoie je mesti byk je yg nak dickp b2..:) Qoie, cepat sembuh ye!*

Syauqatul Wardah said...

*you're*

*syafakillah....* (kene baiki, b2 tersilap tulis, doa ni..:) )

waaidza maridhtu fahuwa yasyfeen...dan apabila aku sakit, Dialah yg menyembuhkan aku...(Asy-Syu'ara',26:80)

Semoga Allah berikan kesembuhan kpd Qoie...Ameen..*rehat byk2 ye*

Anonymous said...

thanks bi2..
qoie pon sebak je bce komen bi 2 ni..
bi2!!!!!ha3..
nnt kte tukar mak..
ari 2 qoie xleh gi rmh bi2 sbb qoie pon kwen jgk ari 2..
ha3

Syauqatul Wardah said...

siap...kita tukar mak..
mak b2 mak Qioe... mak Qoie mak b2, haha ^_^

eh, dia pula yg kahwin, haha
xleh2, org yg romantik kene kawen dulu...
xcaye tanya Ela sape yg romantik, haha


p/s : Qoie, cuti ni xmboh cuba buat blog ke, hehehehe ^_^

Anonymous said...

Qoie romantik..
sbb 2 qoie kwen dlu..
ha3
nnt msti ela ckp qoie lg romantik..
qoie xpndai tulis blog la bi2...:(

Syauqatul Wardah said...

ish, b2 nak kawen, dia sibuk gak nak kawen, haha

xde2, Ela dah ckp b2 romantik aritu, Qoie pun dh dgr, haha


p/s: kalau Qoie minat, Qoie blh buat sikit2, dulu pun b2 start buat blog, ngarut2 je b2 tulis, tulis blog ni blh sedikit demi sedikit asah penulisan kita, buat kita jadi lebih matang pun ye ^_^ (contohnya tgk b2, matang kan, haha)

Anonymous said...

assalamualaykum,amboi.komo duo owg nie,upenye menggeletik gak yep...haha...duk tukaq mok plop... mau pengsan mak2 korang...si ibu balqis ni plop await nak tukaq nenek plop..cian kat nenek taw...haha..

qoie terseliuh angkat barang ker?...syafakillah...qoie,syukron sgt2 tolong angkatkan barang2 balqis yg byk tu...mesti beratkan...sebenarnya balqis letak batu dlm tu (hehe...gurow jer taw)...

bitu,mesti kat dlm dorm aase lain sbb dorm kita akan kurang ahli...dan kepala@taiko dah hilang,jadi maybe xde dah wanita2 gedik dlm dorm tu sbb taikonya dah xdek... ^_______^

qoie,ari tu wat singgang krg jadik,tp next time nak cuba agi...nak jadi chef mcm qoie... hehe...

korang dua,xleh wat majlis kawin ari yg sama,coz balqis dah wat list tarikh yg sesuai,,kita kene ikut giliran,ari ni bitu,esok qoie,lusa balqis and so on,agree??

hehe... ok suke nyer guraw ngan korang...windu semua...muah cyg2 semua,i love u,u love me... ^^ tata titi tutu..

wassalam

Anonymous said...

bitu:qoie xdgr pon ela ckp bi2 romantik...bi2 tipu la 2...xmayang pon...pasal nk buat blog 2,tgk la dlu..qoie kene pkir msk2...ha3..mcm nk kwen je,,,bi2 xmatamng pon...perasan je lbih..mcm bdk2..ha3

balqis:qoie dlu pon x bpe pndai jgk..
cube bnyk2 kali pndai la 2 nnt...
love u 2balqis..:))

Syauqatul Wardah said...

<><> Anakanda Balqis <><>

Waalaikumussalam...^_^
ni baru ckp tukar mak, sblm2 ni dh ckp nk tukar anak..ni mmg menggeletik sgt dh ni, haha ('ibu' xkan tukar 'adik'....nk jual je..haha)

Qoie kan gagah..beg b2 aritu pun dia yg angkat, superwomen betul
terseliuh kaki tu psl dia buas sgt...dkt tangga pn buas...hehe..mujur mak cik cleaner tu ada..

ha'ah la..makin berkurang...b2 xjumpa dh Farah dgn Qila lps ni..sedihnya...=(( kalau dkt Gombak pula, belum tentu jumpa..sedihnya...sedih sgt..=(( mesti dorm kurang meriah dah..doakan b2 dpt sebilik nanti ye..b2 nk sgt sebilik lagi...=((..boleh gedik sama2 lagi

wah, singgang2 ^_^ mesti sedap Balqis wat, lama x mkn singgang, ni balik baru rase..b2 pn nk jdi chef mcm Qoie! stakat ni b2 xlulus lagi...*geleng2 kepala dan sedih* (tapi bab romantik dh lulus, aha..nak jugak..)

Balqis ckp mcm tu, b2 mmg la setuju sbb b2 kawen dulu, haha, Qoie, tgk... org romantik kawen dulu ^_^

b2 pun rindu nak gurau2 mcm ni slalu...rindu...=(( mcm mana la sem akn dtg ni ye..sama2 doakan yg terbaik..love u to Balqis...for the sake of Allah...^_^


<><> Qoie <><>

xde2, Ela ada ckp aritu...ingatan b2 kuat lagi..dia jugak yg hantar msj dkt org Ela ckp mcm tu, haha...kalau xcaye juga, bukak sem kita tanya Ela, haha

dia xpela nk kawen, dh pandai masak, Qoie dh ada calon ke? (haha, teringat ckp dgn Qoie aritu lps Qoie abis baca buku aA+bB,lawak.. ^_^)
uit, b2 matang la! *smiley pakai spek* budak2 tu cuma penyamaran, aha

love u too Qoie....for the sake of Allah...^_^
really miss to hear you say "benci2!"...haha



p/s: MUET bile ye, Hasnah ada tanya b2...Balqis dgn Qoie ambik x

p/s: dh kemas brg dh ke...masuk 21/3 kan? x lama dah..